T2
Digitaalinen osaaminen
käytännön taidot ja tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus
Espoon OPS:
Kehittyvän tvt:n mahdollisuuksia käytetään liikunnan opetuksessa tarkoituksenmukaisesti.
T2: Ohjata oppilasta harjoittamaan havaintomotorisia taitojaan eli havainnoimaan itseään ja ympäristöään aistien avulla
S1: Opetuksessa harjoitellaan välineenkäsittelytaitoja (kuten tehtäviä erilaisilla välineillä ja palloleikkejä). Kehonhallintaa ja hahmotusta sekä tasapainoa edistetään erilaisten voimistelutehtävien avulla. Kehonhallintaa edistetään käyttämällä tehtäviä (kuten voimistelu- ja musiikkileikkejä), joissa harjaannutetaan kehonhahmotusta.
Espoon näkökulma:
Havaintomotorisia liikkumisen perustaitoja. (1lk)
Tavoitteena vuosiluokalla 1
Digitaalisen osaamisen kuvaukset:
Oppilas
osaa ratkaista laitteiden yleisiä häiriötilanteita.
ymmärtää laitteiden asetuksia ja osaa muuttaa niitä tarkoituksenmukaisesti.
tunnistaa joitakin teknologiaan liittyviä suureita ja mittayksiköitä.
tietää koulun käytössä olevat digitaaliset palvelut ja osaa kirjautua niihin. Hän osaa käyttää digitaalisia palveluja vuosiluokalle riittävällä tavalla.
osaa ohjatusti siirtää ja käsitellä tietoa digitaalisten ympäristöjen välillä.
osaa ohjatusti käyttää digitaalisia palveluita tehtävien saamiseen ja palauttamiseen.
osaa avata ja sulkea sovelluksia sekä liikkua niiden välillä.
osaa ohjatusti antaa oikeuksia digitaalisille palveluille.
ymmärtää, mitä tarkoittaa, kun sovellus pyytää oikeuksia.
osaa työskennellä itsenäisesti ja yhdessä koulun digitaalisissa ympäristöissä.
harjoittelee liikkumista lisäävien digitaalisten ympäristöjen käyttöä.
harjoittelee työn tauottamista ja taukojumppaa.
on kiinnostunut teknologiasta, joka kannustaa liikkumaan.
osaa tehdä havaintoja erilaisista tiedonlähteistä omassa arjessaan.
osaa tehdä pieniä itseä kiinnostavia tutkimuksia teknologiaa hyödyntäen.
osaa tehdä havaintoja koulussa ja lähiympäristössä yksinkertaisia digitaalisia tutkimusvälineitä käyttäen.