T3: Ohjata oppilasta ilmaisemaan itseään monipuolisesti sanallisia ja ei-sanallisia ilmaisukeinoja käyttäen sekä käyttämään luovuuttaan ja ottamaan huomioon myös muut osallistujat
S1: Ohjataan kokonaisilmaisuun ja hyödynnetään draamatyöskentelyä. Osallistutaan oman luokan sekä kouluyhteisön vuorovaikutus- ja kulttuuritoimintaan, niiden suunnitteluun ja niiden toteuttamiseen.
Harjoitellaan ilmaisukeinoja erilaisissa viestintä- ja esitystilanteissa.
Draamatyöskentely.
Tavoitteena vuosiluokilla 3-6
Oppilas
hyödyntää mediasisältöjen tekemisessä sanallisen, visuaalisen ja auditiivisen ilmaisun ja kerronnan keinoja, kuten juonirakennetta, kuvakulmia ja äänimaailmaa.
(Bing image creator)
Keskustellaan ensin luokassa mitä median tuottaminen tarkoittaa.
Tehdään päiväkirjatyylinen digitarina itsestä median tuottajana. Aikaa voidaan käyttää esimerkiksi viikko.
Oppilaat valokuvaavat tai piirtävät median tuottamisen hetkiään viikon ajan.
Kuvat lisätään PowerPointiin/Slideen tai iMovieen ja kuviin lisätään tekstit tai selotus, jotka kertovat miten ja mitä mediaa oppilaat ovat tuottaneet.
Lopuksi työt esitetään ja voidaan keskustella esimerkiksi mikä oli mukavinta, oliko joku tuottamisen tapa suosituin, mihin tarkoitukseen mediaa tuotettiin ja tehtiinkö sitä yksin vai yhdessä?