T11

Digitaalinen osaaminen


käytännön taidot ja tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus

Espoon OPS:

Kehittyvä kielitaito, taito tuottaa tekstejä

T11: Tarjota oppilaalle mahdollisuuksia tuottaa puhetta ja kirjoitusta aihepiirejä laajentaen sekä kiinnittäen huomiota myös keskeisiin rakenteisiin ja ääntämisen perussääntöihin

S3: Opetellaan puhumaan ja kirjoittamaan englantia monenlaisista aiheista. Valitaan erilaisia kielenkäyttötarkoituksia, kuten esimerkiksi mielipiteen ilmaiseminen ja perusteleminen. Sanastoa ja rakenteita opetellaan monenlaisten tekstien yhteydessä. Tarjotaan mahdollisuuksia harjoitella vaativampia kielenkäyttötilanteita. Valittaessa aiheita otetaan huomioon englannin kielen levinneisyys ja asema globaalin kommunikaation kielenä. Havainnoidaan ja harjoitellaan runsaasti ääntämistä sekä sana- ja lausepainoa, puherytmiä ja intonaatiota. Harjoitellaan tunnistamaan englannin kielen foneettisen tarkekirjoituksen merkkejä.

Espoon näkökulma

Tavoitteena vuosiluokilla 4-6/ Päivitetty OPS 2023

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas

Kielitaidon tasojen kuvaukset: OPH:n kehittyvän kielitaidon asteikko täydennettynä tarkennuksilla Eurooppalaisesta viitekehyksestä

Kirjallisen kielitaidon arviointiasteikot.pdf
Suullisen kielitaidon arviointiasteikot.pdf

Suullinen koe: mitä tein lomalla

Suullinen koe mennyt aika_äänite

Suullinen tuottaminen (T3, T5, T6, T7, T8, T9 + T11)

Oppilas tekee äänityksen iPadilla.

Aiheena omasta lomasta kertominen ja mennyt aika.

Kirjoitustehtävä lomasta


Kirjallinen tuottaminen (T5, T6, T7,  T8 + T11)

Kirjoitustehtävä - loma/ lomamatka


Kirjoitustehtävä

My Chinese Zodiac Sign: kirjoitustehtävä

Kuva luotu Microsoft Copilot -tekoälyn avulla.

Kiinalainen horoskooppi

Kirjoitustehtävä T1, T2, T4, T9, T10 & T11

Tutustutaan kiinalaiseen uuteen vuoteen ja kiinalaiseen horoskooppiin.

Tehdään kirjoitustehtävä omasta kiinalaisesta horoskoopista.

Käytetään tekstissä adjektiiveja.

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja