T11

Digitaalinen osaaminen


käytännön taidot ja tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus

Espoon OPS:

T11: Ohjata oppilasta havainnoimaan ja kuvailemaan kappaleiden ja kuvioiden geometrisia ominaisuuksia sekä tutustuttaa oppilas geometrisiin käsitteisiin

S4: Rakennetaan, piirretään, tutkitaan ja luokitellaan kappaleita ja kuvioita. Luokitellaan tasokuviot monikulmioihin ja muihin kuvioihin sekä tutkitaan niiden ominaisuuksia. Tarkastellaan symmetriaa suoran suhteen. Ohjataan oppilaita havaitsemaan myös kierto- ja siirtosymmetrioita ympäristössä esimerkiksi osana taidetta. 

Espoon näkökulma:

Käytetään monipuolisia konkretisointivälineitä esim. erilaisia tuotepakkauksia ja geometrisia kappaleita, tasokuvioiden rakentelusarjoja ja geolautoja sekä digitaalisia sovelluksia.  Ohjataan tunnistamaan geometrisia ominaisuuksia ja nimeämään niitä. Tutustuminen symmetriaan tehdään kolmiulotteisessa ympäristössä ja tasossa integroimalla se kuvataiteeseen. (3.lk)

Tavoitteena vuosiluokilla 3-6/ Päivitetty OPS 2023

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja