T4: Ohjata oppilasta löytämään ruotsinkielistä aineistoa
S1: Hankitaan tietoa ja keskustellaan Suomen kansalliskielistä ja vähemmistökielistä sekä niiden merkityksestä yksilölle ja yhteisölle.
Huomioidaan, missä ruotsin kieltä voi nähdä ja kuulla. Hyödynnetään myös tieto- ja viestintäteknologian sekä kirjaston suomia mahdollisuuksia. Tiedostetaan ruotsin kielen merkitys ja asema Espoossa ja erityisesti omassa lähiympäristössä ja erilaisissa arkisissa yhteyksissä, esim. kyltit, ilmoitukset, lehdet, tuoteselosteet ja paikannimistö. (3. lk)
Tavoitteena vuosiluokalla 3-6
Oppilas
osaa käyttää arjessaan tärkeitä digitaalisia palveluja ja ymmärtää niiden keskeiset toimintaperiaatteet.
tietää, mitä vastuullinen toiminta tarkoittaa. Hän toimii vastuullisesti ja sääntöjä noudattaen digitaalisissa palveluissa.
harjoittelee etsimään ja hyödyntämään eri lähteistä löytämäänsä tietoa.