T2

Ohjelmointiosaaminen

ohjelmoinnillinen ajattelu | tutkiva työskentely ja tuottaminen | ohjelmoidut ympäristöt

Espoon ops:

Kehittyvän tvt:n mahdollisuuksia käytetään liikunnan opetuksessa tarkoituksenmukaisesti.

T2: Ohjata oppilasta harjaannuttamaan havaintomotorisia taitojaan eli havainnoimaan itseään ja ympäristöään aistien avulla  

S1: Opetukseen valitaan sellaisia oppilaiden kehitysvaiheeseen soveltuvia turvallisia tehtäviä, joissa harjaannutetaan havainto- ja ratkaisuntekotaitoja liikuntatilanteisiin sovellettuina (esim. luontoliikunta ja palloilut) sekä tehtäviä eri vuodenaikoina ja erilaisissa oppimisympäristöissä. 

Espoon näkökulma:

Tavoitteena vuosiluokalla 4

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Koodausohjelman hyödyntäminen liikunnassa

-Jaa oppilaat pieniin ryhmiin.

-Jokainen ryhmä suunnittelee ja koodaa Scratch-ohjelman, jossa hahmo suorittaa erilaisia liikkeitä (esim. hyppää, juoksee, pyörii).

-Kun koodi on valmis, oppilaat siirtyvät liikuntasaliin ja asettavat kartiot ja muut välineet vastaamaan koodattuja liikkeitä.

-Ryhmät esittävät koodinsa ja muut oppilaat suorittavat koodatut liikkeet fyysisesti.

-Kokoontukaa yhteen ja keskustelkaa oppitunnin kokemuksista.

-Kysy oppilailta, mitä he oppivat koodauksesta ja miten he kokivat liikunnan yhdistämisen koodaukseen.

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja

Tehtävän luomisessa on käytetty tekoälyä.