T4
Digitaalinen osaaminen
käytännön taidot ja oma tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus
Espoon OPS
T4: Kannustaa oppilasta pohtimaan ihmisen toiminnan ja luonnonympäristön välistä vuorovaikutusta sekä ymmärtämään luonnonvarojen kestävän käytön merkitys
S3: Tarkastellaan elämän perusedellytyksiä kuten puhdasta ilmaa, vettä, niiden esiintymistä ja kestävää käyttöä.
S6: Perehdytään ympäristönmuutoksiin, erityisesti ilmastonmuutokseen ja luonnon monimuotoisuuden heikkenemiseen.
Espoon näkökulma:
Laattatektoniikka, kaivannaisten käyttö, ilmastonmuutos ilmiönä
Tavoitteena vuosiluokilla 7-9
Digitaalisen osaamisen kuvaukset
Vuosiluokilla 7–9 oppilas
ymmärtää teknologiaan liittyviä mahdollisuuksia ja riskejä globaalissa maailmassa.
tiedostaa teknologian käytön ja omien valintojen vaikutukset ympäristöön. Hän pyrkii omalla toiminnallaan edistämään kestävää tulevaisuutta.
pohtii ja keskustelee teknologiaan liittyvistä eettisistä ja moraalisista kysymyksistä.

Oman koulun kestävät teot
Kestävän kehityksen tavoitteisiin tutustuminen oman koulun toiminnan kautta