T10

Digitaalinen osaaminen


käytännön taidot ja tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus

4.lk

Opetuksessa sovelletaan ranska A1-kielenä kolmannen ja neljännen luokan opetussuunnitelmia.

Espoon OPS:

T10: Rohkaista oppilasta tulkitsemaan ikätasolleen sopivia ja itseään kiinnostavia puhuttuja ja kirjoitettuja tekstejä 

S3: Opetellaan kuulemaan, puhumaan, lukemaan ja kirjoittamaan kohdekieltä monenlaisista aiheista. Keskeisiä aiheita ovat minä itse, perheeni, ystäväni, koulu, harrastukset ja vapaa-ajan vietto sekä elämä kohdekielisessä ympäristössä. Lisäksi valitaan aiheita yhdessä. Sisältöjen valinnassa lähtökohtana on oppilaiden jokapäiväinen elämänpiiri, kiinnostuksen kohteet sekä ajankohtaisuus, näkökulmana minä, me ja maailma. Valitaan erilaisia kielenkäyttötarkoituksia, kuten esimerkiksi tervehtiminen, avun pyytäminen tai mielipiteen ilmaiseminen. Sanastoa ja rakenteita opetellaan monenlaisten tekstien, kuten pienten tarinoiden, näytelmien, haastattelujen ja sanoitusten yhteydessä. Havainnoidaan ja harjoitellaan runsaasti ääntämistä sekä sana- ja lausepainoa, puherytmiä ja intonaatiota. (3-4 lk.)

Espoon näkökulma:

Tavoitteena vuosiluokilla 3-6

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas:

Luetun ymmärtäminen: Forms-tehtävä oppikirjan tekstikappaleesta


Oppilas tutkii oppikirjasta Cadeau 1 tekstikappaleen 6.

Tekstiin liittyy tekstin ymmärtämisen tehtävä, jonka oppilas tekee Forms-tehtävänä.

Tehtävässä on automaattinen tarkastus.

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja