T3

Tämä sivu on työn alla.  Tehtävän kirjoitus on kesken

Digitaalinen osaaminen


käytännön taidot ja tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus

Espoon OPS:

Kehittyvän tvt:n mahdollisuuksia käytetään liikunnan opetuksessa tarkoituksenmukaisesti.

T3: Vahvistaa motoristen perustaitojen (tasapaino-, liikkumis- ja välineenkäsittelytaidot) oppimista niin, että oppilas oppii soveltamaan niitä eri oppimisympäristöissä, eri tilanteissa ja eri vuodenaikoina  

S1: Opetukseen valitaan leikkejä ja tehtäviä sekä liikuntamuotoja, joissa harjoitellaan tasapaino- ja liikkumistaitoja (kuten kiipeilyä, juoksuja ja hyppyjä). 

Espoon näkökulma:

Motorisia liikkumisen perustaitoja. (1lk) 

Tavoitteena vuosiluokilla 1-2

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas

Nopat ja kamera lopullinen, digitaalinen osaaminen Espoossa sivustolle.pptx

Kamera ja nopat

Peliaika 20-45 minuuttia

Laminoidut kamera ja nopat kortit ( kuvat saa tulostettua vieressä olevan kuvan kautta - vie kursori kuvan oikeaan ylänurkkaan. Muista tulostaa yksipuolisena, leikkaa sopivan kokoiseksi ja tulosta värillisenä. Laminoi kortit. Yksi korttipakka riittää hyvin koko koululle tai luokka-asteelle yhteiskäyttöön)

Laite jolla voi ottaa kuvia

Pelialueeksi sopii koulun sisätilat, piha tai vaikka metsä

Keskustelkaa laitteiden turvallisesta käyttämisestä, silloinkun liikutaan vaihtelevissä maastoissa.

Ryhmätyö


Vihjekortteja on kolmenlaisia:

Pelin kulku


Opettajan kommentti

Sopii ensimmäisiksi tehtäviksi laitteilla ja ympäristö tulee samalla tutuksi. Metsässä on luontevasti esteitä ja etsiessä tulee liikuttua monenlaisilla alustoilla. Kehittää myös tunne- ja vuorovaikutustaitoja, neuvottelutaitoja  ja vuoron odottamista sekä muita ryhmätyötaitoja. Kannattaa valita niitä värejä, joita ympäristöstä löytyy. Onnistumisia joka ryhmällä!

Oppilaiden kommentti

Kiva tehtävä. Oli kiva kuvata itse. Kiva ettiä kuvattaia kohteita kavereiden kanssa.

Muita tietoja