T9 

Digitaalinen osaaminen


käytännön taidot ja tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus

Espoon OPS:

T9: ohjata oppilasta kunnioittamaan ja arvostamaan omaa ympäristöään ja luontoa. 

S4: Tutkitaan erilaisia elämänmuotoja maapallolla pohtien samalla elämän rajallisuutta. Perehdytään kertomuksiin maailman synnystä. Tutkitaan oppilaan omaa lähiympäristöä ja tarkastellaan omien valintojen ja toiminnan vaikutusta siihen. Etsitään luontoon liittyviä merkityksellisiä kokemuksia. 

Espoon näkökulma:

Pyritään katsomukselliseen lähestymiseen. Tutkitaan esimerkiksi ihmisen toiminnan vaikutusta  lähiympäristössä. Oppilaat voivat esitellä omia luontokokemuksiaan esimerkiksi valokuvauksen tai muiden taidemuotojen kautta. Lapsen oikeuksiin liittyvää materiaalia on runsaasti kansalaisjärjestöjen internet-sivuilla. Oppilaat voivat esitellä omia luontokokemuksiaan esimerkiksi valokuvauksen tai muiden taidemuotojen kautta. Lapsen oikeuksiin liittyvää materiaalia on runsaasti kansalaisjärjestöjen internet-sivuilla. 1-2B

Tavoitteena vuosiluokilla 1-2 B

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas

Tutkitaanko ympäristöä ja luontoa?

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja