T5 

Ohjelmointiosaaminen

ohjelmoinnillinen ajattelu | tutkiva työskentely ja tuottaminen | ohjelmoidut ympäristöt

Espoon OPS:

T5: Ohjata oppilasta ymmärtämään matemaattisia käsitteitä ja merkintätapoja.

S1: Oppilaille tarjotaan mahdollisuuksia löytää yhtäläisyyksiä, eroja ja säännönmukaisuuksia. Vertaillaan, luokitellaan ja asetetaan järjestykseen sekä havaitaan syy- ja seuraussuhteita. Harjoitellaan tarkastelemaan matemaattisia tilanteita eri näkökulmista. Tutustuminen ohjelmoinnin alkeisiin alkaa laatimalla vaiheittaisia toimintaohjeita, joita myös testataan.

Tavoitteena vuosiluokilla 1-2

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas

Ohjelmoinnillista ajattelua tukevat leikit

Tyypillisesti ohjelmoinnillista ajattelua tukevissa leikeissä annetaan tarkkoja ohjeita, joita on kirjaimellisesti noudatettava. Alla on muutamia esimerkkejä leikeistä, jotka sopivat niin liikunta-,           välitunti-, kuin taukoleikeiksi. 

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja