T10: Ohjata oppilasta selittämään, miksi historiallista tietoa voidaan tulkita ja käyttää eri tavoin eri tilanteissa ja arvioimaan kriittisesti tulkintojen luotettavuutta
S1: Perehdytään ilmiöön, joka on muuttanut ihmisen elämää, ihmisen ja luonnon suhdetta sekä maailmaa.
S2: Tutustutaan yhteiskunnallisiin aatteisiin, niiden merkitykseen ja seurauksiin sekä siihen, miten ihmiset ovat pystyneet vaikuttamaan omana aikanaan.
S3: Perehdytään kulttuurin merkitykseen identiteetin rakentamisessa autonomian ajalla ja itsenäisen Suomen alkutaipaleeseen.
Hyödynnetään KULPS- kulttuuripolkutarjontaa sekä espoolaisten museoiden näyttelyitä: esim. KAMU - Kaupungin museo
Koulun lähiympäristön käyttö historian opetuksessa: esim. Espoon kartanot ja ensimmäisen maailmansodan linnoitukset
Käytetään hyödyksi Espoon kotikaupunkipolkuja
Tavoitteena vuosiluokilla 7-8
Vuosiluokilla 7–9 oppilas
osaa arvioida omaa ja toisten argumentointia.