T6

Digitaalinen osaaminen


käytännön taidot ja tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus

Espoon OPS:

T6: 6 ohjata oppilasta tunnistamaan syyseuraussuhteita, tekemään johtopäätöksiä tuloksistaan sekä esittämään tuloksiaan ja tutkimuksiaan eri tavoin.

S3: Havainnointia ja luonnossa tutkimisen ja toimimisen taitoja harjoitellaan koulun lähellä erilaisissa luonnonympäristöissä.

Espoon näkökulma:

Tavoitteena vuosiluokilla 4 ja 6/ Päivitetty OPS 2023

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas

Ravintoketju-peli.pptx

Tehdään opetuspeli ravintoketjusta

Opettajan kommentit:

Oppilaita innostava tapa tutustua ravintoketjuun ja samalla oppilaat oppivat ohjelmoimaan graafisessa ohjelmointiympäristössä. 

Oppilaiden kommentit:

Kiva, kun sai tehdä peliä eikä luettu vain kirjasta. 

Sain hyvin tehtyä pelin mutta itse muokkaaminen oli välillä vaikeaa. 

Muita tietoja: