T9: Tarjota oppilaalle runsaasti tilaisuuksia harjoitella ikätasolle sopivaa hyvin pienimuotoista puhumista ja kirjoittamista.
S3: Opetellaan puhumaan ja kirjoittamaan kohdekieltä. Keskeisiä aiheita ovat minä itse, perheeni, ystäväni, koulu, harrastukset ja vapaa-ajan vietto sekä elämä kohdekielisessä ympäristössä. Havainnoidaan kohdekielen rytmiä, intonaatiota ja muita ääntämisen piirteitä ja harjoitellaan ääntämään luontevasti.
Valitaan erilaisia lähinnä arkielämän kielenkäyttötilanteita
Harjoitellaan lyhyen kirjallisen viestin kirjoittamista (esim. tekstiviesti, postikortti, lyhyt kirje tai muu viesti)
Harjoitellaan ääntämään luontevasti
Hyödynnetään tieto- ja viestintäteknologiaa monipuolisesti esimerkiksi videoimalla, äänittämällä ja kirjoittamalla sähköisissä ympäristöissä
Tavoitteena vuosiluokilla 8-9
(Kiina B2 8-9L T9 Espoo s.316)
Vuosiluokilla 7–9 oppilas
käyttää monipuolisesti kuvaa, kirjoitettua tekstiä, liikkuvaa kuvaa, ääntä ja näiden yhdistelmiä mediasisältöjen tuottamisessa ilmaisun ja kerronnan keinoina. Oppilas kehittää persoonallista ilmaisuaan.