T1

Ohjelmointiosaaminen

ohjelmoinnillinen ajattelu | tutkiva työskentely ja tuottaminen | ohjelmoidut ympäristöt

Espoon OPS:

T1: Kannustaa oppilasta fyysiseen aktiivisuuteen, kokeilemaan itsenäisesti ja yhdessä uusia, erilaisia liikuntatehtäviä 

S1: Opetukseen sisältyy runsaasti fyysisesti aktiivista toimintaa. Opetukseen valitaan liikuntaleikkejä, tehtäviä sekä liikuntamuotoja, joita harjoitellaan erilaisissa oppimisympäristöissä (kuten salissa, luonnossa, lumella ja jäällä).   

Espoon näkökulma:

Perusliikuntataitoja kehittävää toimintaa, kannustetaan liikkumaan ja osallistumaan ilon sekä onnistumisten kautta, korostetaan fyysisesti aktiivisen koulupäivän merkitystä, KULPS-liikuntapolun mahdollistamat lajikokeilut (1. lk)

Tavoitteena vuosiluokalla 1

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Kuva tehty tekoälyllä.

Ohjelmoi kaveria

Opettajan kommentit:

Hyvä alkulämmittelyyn ja oppilaiden herättelyyn tunnin alussa. Yhdistyy kivasti ohjelmointi ja liikunta samanaikaisesti.

Oppilaiden kommentit:

-Oli kiva, kun sai leikkiä robottia.

-Oli kiva keksiä toiselle käskyjä.

Muita tietoja: