T5 

Medialukutaito 

median tulkinta ja arviointi | media tuottaminen | toiminta mediaympäristössä

Espoon OPS:

T5: Rohkaista oppilasta improvisoimaan sekä suunnittelemaan ja toteuttamaan pienimuotoisia sävellyksiä tai monitaiteellisia kokonaisuuksia eri keinoin ja myös tieto- ja viestintäteknologiaa käyttäen

S1: Opetuksessa on keskeistä ilmaisutaitojen ja kuvittelukyvyn monipuolinen kehittäminen.

S2: Musiikillisessa toiminnassa kiinnitetään huomiota myös tulkintaan ja musiikin ilmaisullisiin keinoihin.

S4: Musisointitilanteissa syntyneet oppilaiden luovat tuotokset ja sävellykset sisältyvät myös ohjelmistoon.

Espoon  näkökulma:

Omia tai ryhmissä suunniteltuja ja toteutettuja pienimuotoisia sävellyksiä, äänimaisemia, liikeimprovisaatioita ja liikesarjoja sekä monitaiteellisia kokeiluja. Ohjataan oppilasta lyhyiden rytmi- ja melodia-aiheiden (esimerkiksi kaksi-, kolmi-, nelisävelikkö tai pentatoninen asteikko) toteuttamiseen. (3. lk)

Tavoitteena vuosiluokilla 3-6

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas

Sävelletään!

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja