T4

Tämä sivu tehtävät ovat työn alla

Ohjelmointiosaaminen

ohjelmoinnillinen ajattelu | tutkiva työskentely ja tuottaminen | ohjelmoidut ympäristöt

Espoon OPS:

Kehittyvän tvt:n mahdollisuuksia käytetään liikunnan opetuksessa tarkoituksenmukaisesti.

T4: Harjaannuttaa oppilasta liikkumaan monipuolisesti ja turvallisesti erilaisissa ympäristöissä, erilaisilla välineillä ja telineillä 

S1: Tutustutaan monipuolisin ja turvallisin tehtävin liikkumiseen sisällä ja ulkona eri vuodenaikoina eri oppimisympäristöissä. 

Espoon näkökulma:

Minimoidaan riskit oppimisympäristöissä. (2. lk) 

Tavoitteena vuosiluokalla 2

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Kuvan lähde: https://www.istockphoto.com/fi/valokuva/ryhm%C3%A4-erilaisia-lapsia-etsim%C3%A4ss%C3%A4-yl%C3%B6s-gm493885457-40477628

Kehorytmit-peli

4-6 oppilaan ryhmät

Aika: noin 10 min


Ryhmä seisoo piirissä. Yksi ryhmästä aloittaa näyttämällä keksimänsä kehorytmin, esim. jalkojen tömistys. Koko ryhmä toistaa liikkeen. Ensimmäisen liikkeen näyttäjästä seuraava lisää uuden liikkeen esim. sormien napsutus. Koko ryhmä toistaa liikesarjan samassa rytmissä. Seuraava piirissä oleva keksii uuden liikkeen sarjaan. Edetään piirissä keksien uusia rytmejä. Näin sarja pitenee ja monimutkaistuu. Leikkiä jatketaan niin kauan kuin leikkijät muistavat koko liikesarjan.


Koodipiiri-peli

Noin 10 oppilaan piiri

Yksi leikinjohtaja

Aika: noin 10 min


Ryhmä seisoo piirissä käsi kädessä. Leikin johtaja antaa käskyjä, miten piirissä liikutaan, esimerkiksi kaksi hyppyä oikealle. Ryhmä liikkuu annetun käskyn mukaan. Johtaja antaa uuden käskyn. Jonkin ajan kuluttua vaihdetaan leikin johtajaa. 

Leikkiä vaikeutetaan tarpeen mukaan. 

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja