T14

Medialukutaito 

median tulkinta ja arviointi | media tuottaminen | toiminta mediaympäristössä

Espoon OPS:

T14: Innostaa oppilasta laatimaan toimintaohjeita tietokoneohjelmina graafisessa ohjelmointiympäristössä

S1: Suunnitellaan ja toteutetaan ohjelmia graafisessa ohjelmointiympäristössä. 

Espoon näkökulma:

Tuetaan oppilaan ymmärrystä ehto- ja toistorakenteista ohjelmoinnissa ja ohjataan oppilasta käyttämään ehto- ja toistorakenteita osana ohjelmointia. (5. lk)

Tavoitteena vuosiluokilla 3-6

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Scratch_5lk_medialukutaito

Pelin tekeminen valmiiseen pohjaan

Opettajan kommentit

Työtapa oli hyvä tutustuminen ohjelmoinnin maailmaan ja pelin tekemiseen Scratchillä. Oppilaat oppivat perusteet ja kiva, että työtavasta löytyi valmiit mallit niin kokematon opettajakin pystyi tunnin vetämään. Ylöspäin eriyttäminen oli myös mietitty niin taitavat eivät tylsisty vaan voivat edetä itsenäisesti. 

Oppilaiden kommentit

Muita tietoja