T2

Digitaalinen osaaminen


käytännön taidot ja tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus

Espoon OPS:

T2: Ohjata oppilasta tunnistamaan ja arvioimaan väitteitä ja niiden perusteluita. 

Kokonaisuus 5-6 A

S1: Harjoitellaan oman näkemyksen erittelyä ja perustelemista suhteessa toisiin. (5-6 A)

Kokonaisuus 5-6 B

S1: Harjoitellaan oman näkemyksen erittelyä ja perustelemista suhteessa eri kulttuureihin ja katsomuksiin (T7 5-6 B)

S3: Perehdytään ihmisten yhteiselämän perusteisiin tutkimalla esimerkiksi yhdenvertaisuuden, rauhan ja demokratian merkityksiä niin erilaisissa oppilaan elämään liittyvissä arkipäivän tilanteissa ja ympäristöissä kuin laajemminkin.                        (T1 ja T4 5-6 B)

S3: Perehdytään lapsen oikeuksiin pohtien niiden toteutumista muualla maailmassa. (T9 5-6B)

S4: Perehdytään erilaisiin aikakäsityksiin ja tapoihin selittää maailmaa sekä pohditaan niiden vaikutusta ihmisten elämään ja niihin liittyviä erilaisia tietokäsityksiä. Tutkitaan erilaisia luontokäsityksiä. (T6 5-6B)

S4: Harjoitellaan omien näkemysten erittelyä ja perustelemista suhteessa maailmankuvaan ja kestävään tulevaisuuteen.      (T8 5-6B) 

Kokonaisuus 6 C

S3: Harjoitellaan tekojen eettistä arviointia niiden kontekstin, tarkoitusten ja seurausten näkökulmista. Harjoitellaan omien näkemysten erittelyä ja perustelemista suhteessa yhteiselämän vaatimuksiin. (6 C)

Espoon näkökulma:

Tavoitteena vuosiluokilla 3-4 B ja 5-6 (A/B/C)

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja