T10
Digitaalinen osaaminen
käytännön taidot ja oma tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus
Espoon OPS
T10: ohjata oppilasta tekemään tutkimuksia sekä koulussa että koulun ulkopuolella
S1: Sisältöjä valitaan siten, että biologisen tutkimuksen vaiheet tulevat oppilaan oman toiminnan kautta tutuiksi.
S6: Sisällöt liittyvät luonnon monimuotoisuuden säilyttämiseen, luonnonvarojen kestävään käyttöön ja muutoksiin lähiympäristössä.
Espoon näkökulma:
Opetellaan biologisen tutkimuksen vaiheet ja toteutus sekä raportointi
Kerätään aineisto ja käsitellään se esim. diagrammi- tai taulukkomuotoon
Tavoitteena vuosiluokalla 8
Digitaalisen osaamisen kuvaukset
Vuosiluokilla 7–9 oppilas
tiedostaa teknologian käytön ja omien valintojen vaikutukset ympäristöön. Hän pyrkii omalla toiminnallaan edistämään kestävää tulevaisuutta
osaa laatia laajoja, jäsenneltyjä esityksiä esitysgrafiikkaohjelmalla
käyttää digitaalisten ympäristöjen monipuolisia mahdollisuuksia tuottamisessa
osaa merkitä lähteet asianmukaisesti