T5

Digitaalinen osaaminen


käytännön taidot ja tuottaminen | vastuullisuus ja turvallisuus | tiedonhallinta sekä tutkiva ja luova työskentely | vuorovaikutus

Espoon OPS:

T5: Tutustua yhdessä opetuksen tavoitteisiin ja luoda salliva opiskeluilmapiiri, jossa tärkeintä on viestin välittyminen sekä kannustava yhdessä oppiminen

S2: Opetellaan suunnittelemaan toimintaa yhdessä, antamaan ja ottamaan vastaan palautetta ja ottamaan vastuuta. Opetellaan tehokkaita kielenopiskelutapoja, kuten uusien sanojen ja rakenteiden aktiivista käyttöä omissa ilmaisuissa, muistiinpainamiskeinoja, tuntemattoman sanan merkityksen päättelemistä asiayhteydestä. Totutellaan arvioimaan omaa kielitaitoa esimerkiksi Eurooppalaista kielisalkkua käyttäen. 


Espoon näkökulma:

Pyritään luomaan positiivinen, kannustava ja turvallinen ilmapiiri. Hyödynnetään vertaisoppimista. Käytetään oman kielitaidon arviointiin Eurooppalaista kielisalkkua tai muuta portfoliota. Kannustetaan oppilasta sisukkuuteen työn loppuun saattamisessa. (4. lk)

Tavoitteena vuosiluokalla  3 - 4  ja 6

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas

Kuva luotu tekoälyllä (Bing Image Creator)

Digitaalisen sanakirjan käyttö kielenopiskelun apuna

Tarvittavat välineet: Tietokone, tabletti tai älypuhelin, jolla on internetyhteys ja digitaalinen sanakirja, kuten Google Translator tai Bing Translator.

Ohjeet:

Tutkimustehtävä: Animals Around the World

Tehtävässä harjoiteltavat tavoitteet: T2, T5, T7, T10 ja T11.

Tutkimistehtävä maista
Kopio tiedostosta Animals around the world

Tutkimustehtävä eri maista

Tässä tehtävässä harjoiteltavat tavoitteet: T2, T5, T10 ja T11.

Tutkimistehtävä maista
Kopio tiedostosta Tutkimistehtävä

Monster Madness: videot ryhmissä

Kuva luotu Microsoft Copilot tekoälyn avulla.

Monster Madness -video KESKEN

Tässä tehtävässä harjoiteltavat tavoitteet: T5, T7, T10 ja T11.

Kopio tiedostosta Monster Madness

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja