T2: Rohkaista oppilasta näkemään opiskeltavan kielen taito osana elinikäistä oppimista ja oman kielivarannon karttumista, ohjata oppilasta löytämään itselleen ja ikäkaudelleen parhaiten sopivia tapoja oppia kieliä ja kannustaa häntä käyttämään vähäistäkin taitoaan myös oppituntien ulkopuolella
S2: Tutkitaan yhdessä, mikä edistää parhaiten kohdekielen oppimista, mihin kieltä voi käyttää ja mistä löytyy kiinnostavaa kohdekielistä aineistoa. Asetetaan omia tavoitteita, opetellaan antamaan ja vastaanottamaan palautetta.
Opiskelussa voidaan hyödyntää esimerkiksi Eurooppalaista kielisalkkua tai muuta vastaavaa työkalua
Hyödynnetään monipuolisesti tieto- ja viestintäteknologiaa (esimerkiksi videoimalla, äänittämällä ja kirjoittamalla sähköisissä ympäristöissä) sekä mahdollisuuksien mukaan sosiaalista mediaa
Tavoitteena vuosiluokilla 8-9
Vuosiluokilla 7–9 oppilas
käyttää monipuolisesti kuvaa, kirjoitettua tekstiä, liikkuvaa kuvaa, ääntä ja näiden yhdistelmiä mediasisältöjen tuottamisessa ilmaisun ja kerronnan keinoina. Oppilas kehittää persoonallista ilmaisuaan.