T7: Järjestää oppilaalle tilaisuuksia harjoitella eri viestintäkanavia käyttäen suullista ja kirjallista viestintää ja vuorovaikutusta
S3: Opetellaan puhumaan, kuuntelemaan, lukemaan ja kirjoittamaan kohdekieltä. Keskeisiä aiheita ovat minä itse, perheeni ja harrastukset. Lisäksi voidaan valita aiheita yhdessä. Sisältöjen valinnassa lähtökohtana on oppilaiden jokapäiväinen elämänpiiri ja kiinnostuksen kohteet. Valitaan erilaisia kielenkäyttötarkoituksia. Harjoitellaan ääntämistä ja intonaatiota.
Vahvistetaan toonien ja vaikeiden äänteiden oppimista. Kirjoitusmerkkiharjoituksia tehdään kirjoittamalla ja motorisesti. Vetojärjestys. Radikaaleja. Kalligrafiaa. Kielenkäyttöä harjoitellaan esimerkiksi haastattelujen ja draamaharjoitusten avulla (4. lk)
Tavoitteena vuosiluokilla 3-4 ja 6
Oppilas
käyttää opiskelussaan digitaalisia palveluja tarkoituksenmukaisesti.
osaa käyttää opetuksen ulkopuolisia paikallisesti käytössä olevia digitaalisia palveluja, joissa on oppilaan koulunkäynnin kannalta merkityksellistä tietoa.
osaa käyttää arjessaan tärkeitä digitaalisia palveluja ja ymmärtää niiden keskeiset toimintaperiaatteet.
osaa ohjatusti käyttää digitaalisia palveluja (tarvittaessa) eri laitteilla.
tietää, mitä vastuullinen toiminta tarkoittaa. Hän toimii vastuullisesti ja sääntöjä noudattaen digitaalisissa palveluissa.
tutustuu ja käyttää vuorovaikutuksellisia digitaalisia palveluja turvallisessa ympäristössä ikärajan huomioiden.