T11: Harjaannuttaa oppilasta käyttämään erilaisia lähteitä, vertailemaan niitä ja muodostamaan oman perustellun tulkintansa niiden pohjalta
S1: Perehdytään ilmiöön, joka on muuttanut ihmisen elämää, ihmisen ja luonnon suhdetta sekä maailmaa.
S2: Tutustutaan yhteiskunnallisiin aatteisiin, niiden merkitykseen ja seurauksiin sekä siihen, miten ihmiset ovat pystyneet vaikuttamaan omana aikanaan.
S3: Perehdytään kulttuurin merkitykseen identiteetin rakentamisessa autonomian ajalla ja itsenäisen Suomen alkutaipaleeseen.
Hyödynnetään KULPS- kulttuuripolkutarjontaa sekä espoolaisten museoiden näyttelyitä: esim. KAMU - Kaupungin museo
Koulun lähiympäristön käyttö historian opetuksessa: esim. Espoon kartanot ja ensimmäisen maailmansodan linnoitukset
Käytetään hyödyksi Espoon kotikaupunkipolkuja
Tavoitteena vuosiluokilla 7-8
Vuosiluokilla 7–9 oppilas
hyödyntää sisällön luotettavuutta arvioidessaan ymmärrystään erilaisista tekstilajeista ja kiinnittää huomiota sisällön tyylillisiin piirteisiin ja ilmaisutapoihin.
perustelee mielipiteensä ja esittää sen rakentavasti. Oppilas osaa ottaa rakentavasti kantaa toisten esittämiin, myös eriäviin, näkemyksiin. Oppilas harjoittelee argumentointia.