T2 

Ohjelmointiosaaminen

ohjelmoinnillinen ajattelu | tutkiva työskentely ja tuottaminen | ohjelmoidut ympäristöt

Espoon OPS:

T2: Ohjata oppilasta kehittämään taitoaan tehdä havaintoja matematiikan näkökulmasta sekä tulkita ja hyödyntää niitä eri tilanteissa

S1: Oppilaille tarjotaan mahdollisuuksia löytää yhtäläisyyksiä, eroja ja säännönmukaisuuksia. Vertaillaan, luokitellaan ja asetetaan järjestykseen sekä havaitaan syy- ja seuraussuhteita. Harjoitellaan tarkastelemaan matemaattisia tilanteita eri näkökulmista. Tutustuminen ohjelmoinnin alkeisiin alkaa laatimalla vaiheittaisia toimintaohjeita, joita myös testataan. 

Espoon näkökulma:

Luodaan vankka pohja tutkivalle ja ymmärtävälle oppimiselle oppilaan ikätaso huomioiden (1lk)

Tavoitteena vuosiluokilla 1-2

Digitaalinen osaamisen kuvaus: 

Oppilas

Kuvassa kasa leluja.

Kuva luotu Microsoft Bing Image Creatorilla. 

Ihmiskoneisto


Pienryhmä

45 min. 


Lisätietoa: Polkuja ohjelmointiosaamiseen, varhaiskasvatus ja esiopetus. Kansallisen audiovisuaalisen instituutin julkaisuja 7/2022. 

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja


Legorakentelua ja ohjelmointia

*Lego Education Spike Essential