T1 ja T10

Medialukutaito 

median tulkinta ja arviointi | media tuottaminen | toiminta mediaympäristössä

Espoon OPS:

T1: Tarjota oppilaalle mahdollisuuksia toteuttaa luontaista uteliaisuuttaan ja auttaa oppilasta kokemaan ympäristöopin asiat merkitykselliseksi itselleen

S1: Sisältöjä valitaan siten, että oppilaalle muodostuu ymmärrys elämänkulusta ja oman ikäkauden kasvusta ja kehityksestä pääpiirteissään. 

S3: Havainnointia ja luonnossa tutkimisen ja toimimisen taitoja harjoitellaan koulun lähellä erilaisissa rakennetuissa ympäristöissä. 

S6: Pohditaan omien tekojen merkitystä itselle, muille ihmisille sekä omalle lähiympäristölle. 

Espoon näkökulma:

Henkilökohtaista luontosuhdetta vahvistetaan. Opitaan ihmisen ja luonnon vuorovaikutussuhteesta.  (2lk)


T10: Ohjata oppilasta harjoittelemaan ryhmässä toimimisen taitoja ja tunnetaitoja sekä vahvistamaan itsensä ja muiden arvostamista

S1: Harjoitellaan tunnetaitoja. 

S2: Harjoitellaan yhteistyötaitoja ja erilaisissa ryhmissä toimimista. Lisäksi harjoitellaan arjen käyttäytymistapoja erilaisissa tilanteissa, fyysisen koskemattomuuden kunnioittamista, kiusaamisen ehkäisyä ja avun hakemista. 

Espoon näkökulma:

Oman käytöksen hallitseminen, tunnetaitojen harjoittelu (2. lk)

Tavoitteena vuosiluokilla 1-2/ Päivitetty OPS 2023

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas

Harjoitellaan viestinnän vastavuoroisuutta


Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja