T3, T9 

Medialukutaito 

median tulkinta ja arviointi | media tuottaminen | toiminta mediaympäristössä

Espoon OPS:

T3: Ohjata oppilasta ilmaisemaan itseään monipuolisesti sanallisia ja ei-sanallisia ilmaisukeinoja käyttäen sekä käyttämään luovuuttaan ja ottamaan huomioon myös muut osallistujat

S1 Ohjataan kokonaisilmaisuun ja hyödynnetään draamatyöskentelyä.

Espoon näkökulma:

Draamatyöskentely (esim. still-kuvat, roolinvaihto). Tieto- ja viestintäteknologian hyödyntäminen (ks. Espoon tiedonhallintataitojen opetussuunnitelma -oheismateriaali). (3. lk)


T9: Ohjata oppilasta tarkastelemaan ja arvioimaan omia tekstejään sekä kehittämään taitoa antaa ja vastaanottaa palautetta

S3 Tutustutaan kirjoittamisprosessin vaiheisiin ja muokataan tekstejä palautteen perusteella.

Espoon näkökulma:

Opetellaan arvioimaan omia tekstejä sekä palautteen antamista ja vastaanottamista. Eläytyvä ja luova kirjoittaminen: kirjoittamisen ilo ja kielen tutkiminen omien tarinoiden kautta. (3. lk)


Tavoitteena vuosiluokilla 3-6

Digitaalisen osaamisen kuvaukset:

Oppilas

Mediasisältöjen tuottamisen vaiheet

Opettajan kommentit


Oppilaiden kommentit


Muita tietoja