Kestävä Espoo 2040 -kilpailu 

Medialukutaito 

median tulkinta ja arviointi | media tuottaminen | vaikuttaminen

Espoon OPS: 

T3 Tukea oppilaan ympäristötietoisuuden kehittymistä sekä ohjata oppilasta toimimaan ja vaikuttamaan lähiympäristössään ja -yhteisöissään kestävän kehityksen edistämiseksi ja arvostamaan kestävän kehityksen merkitystä itselle ja maailmalle.

S6 Sisältöjä valittaessa otetaan huomioon luonnon monimuotoisuuden vaaliminen, ilmastonmuutos ja sen hillitseminen, luonnonvarojen kestävä käyttö, terveyden edistäminen, ihmiskunnan globaali hyvinvointi nyt ja tulevaisuudessa. Pohditaan oman toiminnan vaikutuksia itselle, toisiin ihmisiin, luontoon ja yhteiskuntaan. Harjoitellaan ympäristövastuullista toimintaa omassa lähiympäristössä sekä toisista huolehtimista.  

Tutustutaan esimerkkien avulla kestävän tulevaisuuden rakentamista tukeviin ja uhkaaviin tekijöihin. Kestävän kehityksen sosiaalinen ja kulttuurinen osa-alue. Globaalit uhat. (5 lk)

Tavoitteena vuosiluokilla 4-6

Digitaalisen osaamisen kuvaukset: 

Tuottaa ohjatusti jonkin kantaa ottavan tai vaikuttavan mediasisällön, kuten arvostelu, videovinkkaus, mielipidekirjoitus, vlogi tai juliste.  

Kestävä Espoo 2040 kilpailun ohjeet ja arviointi.pptx

Kestävä Espoo 2040 -kilpailu


Opettajan kommentit:

Mahtava kokonaisuus, jonka avulla Minecraftin pedagoginen käyttö oli helppoa ja perusteltua. Todella laaja kokonaisuus ja oppilaista todella innostava!

Oppilaan kommentit:

-Kiva, kun sai oppia uuttaa Minecraftin avulla.

-Opin Minecraftiä ja kestävää kehitystä.

-Kivempaa kuin normi ympän tunti.

Muita tietoja: